Informacje i kontakt

Cześć! Ogromne dzięki za wpadnięcie na blog! Mam na imię Bartek i na co dzień zajmuję się projektowaniem doświadczeń (a mówiąc popularniejszymi słowami: projektowaniem UX) oraz analityką internetową i optymalizacją konwersji. Aktualnie mam przyjemność pracować w jednym z większych serwisów e-commerce w Polsce. W dawniejszych latach sporo pisałem – starsi stażem czytelnicy mogą mnie kojarzyć z artykułów publikowanych na łamach nieistniejącego już Magazynu INTERNET.

Ten blog powstał jako miejsce dzielenia się informacjami i przemyśleniami z pola zawodowego. Nazwa „uxf” to skrót od UXFocus – no ale trzyliterowy skrót brzmi lepiej ;-) Pisząc staram się łączyć tematy z przekroju: UX – analityka & konwersja – rozwój produktów.

W szczególności kluczowe tematy, które poruszam można streścić do:

  • Projektowanie user experience – ux design to kształtowanie doznań użytkowników produktów i usług. Projektowanie to zdecydowanie jeden z głównych tematów blogu. Od warstwy teoretycznej po czysto praktyczną (tworzenie makiet, prototypów, wykorzystanie Axure). Możesz także przeczytać czym jest dla mnie UX.
  • Analityka internetowa – szeroko rozumiana analiza, przygotowywanie i wyciąganie wniosków z danych. Implementacja i praktyczne wykorzystanie narzędzi analitycznych. Rozwój kultury analitycznej, automatyzacja pracy analityka. Właściwie powinniśmy już mówić o digital analytics zamiast tylko analityce internetowej.
  • Google Analytics & Google Tag Manager – to dwa kluczowe narzędzia, które wykorzystuję w swojej pracy i które zasługują na szczególną uwagę. Zarówno Google Analytics, jak i Tag Manager zrewolucjonizowały pracę analityków.
  • Wykorzystanie analizy danych w UX – jak w praktyce wykorzystać wnioski z danych do tworzenia i ulepszania produktów? Co dane z systemu analitycznego mówią nam o zachowaniu użytkownika? Jak rozwijać produkty w oparciu o wiedzę płynącą z danych?
  • Optymalizacja konwersji (CRO) – pod tym pojęciem rozumiem działania optymalizujące kluczowe miary biznesowe. W przypadku sklepu internetowego celem może być sprzedaż, ale także np. wzrost średniej wartości koszyka.  Inne organizacje przyjmują rozmaite cele i mikro-cele konwersji (np. pozyskanie leadów, zapis na newsletter). Jednym z narzędzi, które często wykorzystuję są testy a/b.

Kontakt ze mną

Możesz śmiało kontaktować się ze mną na jeden z poniższych sposób: