Informacje i kontakt

Cześć! Ogromne dzięki za wpadnięcie na blog! Mam na imię Bartek i na co dzień zajmuję się projektowaniem doświadczeń (a mówiąc popularniejszymi słowami: projektowaniem UX) oraz analityką internetową i konwersją. Aktualnie pracuję w jednym z większych serwisów e-commerce w Polsce. W dawniejszych latach sporo pisałem – starsi stażem czytelnicy mogą mnie kojarzyć z artykułów publikowanych na łamach nieistniejących już Magazynu INTERNET czy Internet Makera.

Ten blog powstał jako miejsce dzielenia się informacjami i przemyśleniami z pola zawodowego. Nazwa „uxf” to skrót od UXFocus – no ale trzyliterowy skrót brzmi lepiej ;-) Pisząc staram się łączyć tematy z przekroju: UX – analityka – rozwój produktów.

Kluczowe tematy, które poruszam można streścić do:

  • Projektowanie user experience – ux design to kształtowanie doznań użytkowników produktów i usług. Projektowanie to zdecydowanie jeden z głównych tematów blogu. Od warstwy teoretycznej po czysto praktyczną (tworzenie makiet, prototypów, wykorzystanie Axure). Możesz także przeczytać czym jest dla mnie UX.
  • Analityka internetowa – analiza i wyciąganie wniosków z danych, implementacja i praktyczne wykorzystanie takich narzędzi, jak Google Analytics, Google Tag Manager, Tableau. Interesuje mnie także budowa narzędzi analitycznych automatyzacja pracy analityka.
  • Wykorzystanie analizy danych w UX – jak w praktyce wykorzystać wnioski z danych do tworzenia i ulepszania produktów? Co dane z systemu analitycznego mówią nam o zachowaniu użytkownika? Jak rozwijać produkty w oparciu o wiedzę płynącą z danych?
  • Optymalizacja konwersji  (CRO) – pod tym pojęciem rozumiem działania optymalizujące kluczowe miary biznesowe. W przypadku sklepu internetowego celem może być sprzedaż, ale także np. wzrost średniej wartości koszyka.  Inne firmy mają rozmaite cele i mikro-cele konwersji (np. pozyskanie leadów, zapis na newsletter).  Jednym z narzędzi, które wykorzystuję są testy a/b.

Kontakt ze mną