5 najczęstszych pułapek podczas projektowania

Serwis UIE.com

Bardzo dobry tekst Jared Spoola  Five Prevalent Pitfalls when Prototyping –  charakterystyka najczęstszych pułapek przy projektowaniu (choć Jared pisze o prototypach to jego wnioski równie dobrze można odnosić do projektowania UX na poziomie lo-fi lub makiet hi-fi).

Kluczowe punkty w dosyć wolnym tłumaczeniu:

  • Pułapka 1. Skupianie się na samym prototypie, zamiast nauce. Najważniejsze nie jest stworzenie świetnego prototypu, ale proces nauki zachodzący w trakcie projektowania.
  • Pułapka 2. Za szybkie skupienie na detalach wybranego pomysłu zamiast analizy alternatyw. Nie rzucajmy się od razu do tworzenia szczegółowej grafiki, gdy przeanalizowaliśmy tylko kilka możliwych rozwiązań :)
  • Pułapka 3. Praca na złym poziomie dokładności. Prototypy/makiety lo-fi są o wiele lepsze do analizy wielu różnych wariantów projektu i łączenia ich ze sobą. Makiety hi-fi są lepsze do zastosowania na etapie dopracowywania wybranych rozwiązań
  • Pułapka 4. Za mało ewaluacji prototypu, co Jared definiuje jako measuring i learning. Ważne jest po pierwsze zebranie wniosków, opinii, danych o użyciu prototypu. Po drugie zrozumienie czego nauczyliśmy się w danej iteracji i na jakie pytania chcemy odpowiedzieć w kolejnej.
  • Pułapka 5. Zfiksowanie się ;-) na wybranym narzędziu. Łatwo zmarnować przy takich narzędziach jak Axure. Oferując mnóstwo funkcjonalności, ale ich używanie jest pracochłonne. Nie trzeba się też zawsze upierać przy jednym narzędziu.

Od siebie dodałbym jeszcze: zły wybór formy projektu :) Prototyp nie zawsze będzie potrzebny. Równie dobry może być szkic na kartce lub szybka makieta lo-fi w Axure.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Universal Analytics już dla wszystkich

Właśnie ogłoszono publiczne udostępnienie bety Universal Analytics, która zwiastuje rewolucję w naszym podejściu do analityki. Do naszej dyspozycji oddano: nowy...

Zamknij