Czy tradycyjne branże rozumieją znaczenie UX?

Serwis firmy Cooper

W serwisie firmy Cooper ukazał się interesujący artykuł Will Ford learn that software isnt manufactured?. Czyli w szybkim tłumaczeniu: czy Ford nauczy się, że oprogramowanie nie jest wytwarzane?

I choć tematem są firmy motoryzacyjne i interfejsy montowane w samochodach to w tytule piszę o tradycyjnych branżach. Podobne wnioski mogą bowiem dotyczyć każdej firmy, która w obliczu przemian technicznych dodaje do swoich produktów elementy systemów komputerowych i software’u.

Bardzo znaczący jest cytat:

Ford Motor Company has just convincingly demonstrated that being an excellent industrial manufacturer doesn’t automatically mean that you are an excellent maker of digital technology.

Istotnie interfejsy systemów komputerowych w samochodach są często nadmiernie skomplikowane, trudne w obsłudze i niestarannie zaprojektowane. Wielu producentów jeszcze nie docenia roli, jaką UX i usability odgrywa w ich produktach. Podkreślam „jeszcze” – w przyszłości pozostanie na rynku będzie od nich wymagało zwrócenia uwagi na user experience.

Wystarczy przez chwilę zastanowić się nad rozwojem branży motoryzacyjnej. Kiedyś korzystanie z samochodu było proste: wsiadasz, odpalasz, jedziesz. Dziś większą rolę odgrywają komputery i software. Producent samochodu staje się więc automatycznie producentem software’u. A to wymaga zmiany podejścia i rozwoju innych kompetencji.

Ważne jest także zrozumienie, że projektu dobrego UX nie da się po prostu „wsadzić” jako dodatku na późnych etapach tworzenia produktu. A postrzeganie usability i warstwy UX-owej jako swoistej nakładki jest jeszcze częste.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Serwis internetowy UX Myths
Mity User Experience

Popularne mity UX obalone przez serwis Ux Myths. Szczególnie warto zwrócić uwagę na kilka poniższych "twierdzień" o projektowaniu user experience.

Zamknij