Responsive design nie zawsze ma sens

Ważny głos w dyskusji na temat zasadności stosowania responsive designu (RWD) zawsze i wszędzie:

When designing the mobile version of an existing app it’s easy to think that all you have to do is optimize for small screens. Keep it familiar, on-brand, shrink the contents to fit and you’re done. But truly crafting your app for mobile means considering the difference in forces (not just the physical ones) and re-thinking the jobs your app is hired to do.

Jest to cytat ze świetnego caseu projektowania aplikacji Basecampa w wersji dla iPhone’a. Sam case jest zarazem demonstracją iteracyjnego procesu projektowania (przypuszczam że w trakcie procesu powstało sporo wersji projektu i to jest OK, ponieważ służy lepszemu zrozumieniu wymagań projektu, a wręcz odkrywaniu ich w trakcie procesu).

Przeczytaj poprzedni wpis:
Serwis UXBite
Badania użyteczności – co rozprasza użytkowników?

Co rozprasza użytkowników uczestniczących w badaniach użyteczności (usability)? Wartymi uwagi przemyśleniami dzieli się Basia Rogoś w tekście opublikowanym na łamach...

Zamknij