Test A/B – lista vs kafle

Interesujący wynik testów A/B listingu produktów w sklepie internetowym. Wersja kontrolna prezentowała produktu w postaci listy, a wersja testowana w postaci kafli.

I’ll tease you a bit more… one of these listing styles performed 15% better than the other in generating clicks on actual products. One of them results in 40% click through, while the other one generates only a quarter. Have a guess now…..

The grid listing performed worse than the vertical listing.

Źrodło: Product listings – a surprising AB test result

Teoretycznie kafle są uznawane za „ładniejsze” i pozwalają zmieścić więcej treści na mniejszej przestrzeni. Ale w praktyce bardziej istotna może być np. możliwość łatwego przeskanowania wzrokiem zawartości. A więcej treści „upchanej” na mniejszej przestrzeni może stanowić wadę.

Krytyczna jest również specyfika contentu – inaczej kupujemy odzież, a inaczej np. sprzęt elektroniczny. Prezentacja produktów w ecommerce dobrze działająca w jednym sklepie nie musi być więc dobra zawsze i wszędzie.

Przeczytaj poprzedni wpis:
1-stronicowy proces zakupowy

Czy proces składania zamówienia oparty o jedną stronę może zwiększyć sprzedaż?

Zamknij