Temat: Analityka internetowa

Analityka internetowa (analityka webowa) zajmuje się analizą i wyciąganiem wniosków ze statystyk serwisów, aplikacji i produktów cyfrowych. Jako analitycy analizujemy statystyki o użytkownikach, jak i dane biznesowe (np. o konwersji, monetyzacji). W ramach analityki internetowej zajmujemy się także implementacją narzędzi analitycznych, jak Google Analytics, Google Tag Manager czy Tableau. Poniżej znajdziesz wpisy dotyczące tematyki analitycznej.

Współczynnik odrzuceń wg czasu spędzanego na stronie. Kiedy warto i jak go ustawić?

W pierwszej części materiału o współczynniku odrzuceń powiedzieliśmy, jak jest definiowany w Google Analytics. Jedną z możliwości jego modyfikacji jest ustawienie odrzuceń na podstawie czasu spędzanego na stronie. Możesz to zrobić wykorzystując eventy Google Analytics oraz funkcję Timera w Tag Managerze.

Czytaj dalej

Czym dokładnie jest współczynnik odrzuceń?

Braki w rozumieniu współczynnika odrzuceń (ang. bounce rate) dosyć często rodzą problemy przy analizie danych. Dlatego współczynnik odrzuceń to temat na którego wyjaśnienie chciałbym poświęcić odpowiednią ilość czasu. Ta teoretycznie prosta miara kryje w sobie bowiem kilka sporych pułapek. Już w trakcie pisania tego tekstu okazało się, że kwestie dotyczące BR o których chciałbym napisać […]

Czytaj dalej

Testy a/b w porównywarce cen Okazje.info – case study

Na co dzień wykonujemy wiele testów a/b. W serwisie NowyMarketing.pl ukazało się case study pokazujące w jaki sposób podchodzimy do procesu testowania. Materiał opisuje także wdrożenie testów a/b od strony technologicznej oraz pokazuje kilka przykładowych case’ów z wykonanych przez nas testów.

Czytaj dalej

Zmiana metodyki liczenia wizyt w Google Analytics

W Google Analytics zmienił się sposób rozumienia wizyty. Dla mnie jest to zmiana równie poważna, jak niedawne uruchomienie nowej wersji tego systemu statystyk lub nadchodząca analiza wielokanałowa. O zmianie pisali już na blogach Conversion i ITtechnology. Zmianę można streścić krótko: obecnie ponowne wejście użytkownika do serwisu z innego źródła, nawet jeśli nie minęło 30 minut, będzie liczone jako nowa […]

Czytaj dalej