Google Analytics to najpopularniejszy na świecie system do analiz statystyk serwisów internetowych. Analytics oferuje ogrom funkcji pozwalających na zmierzenie dowolnych akcji użytkownika, moduł e-commerce czy API pozwalające na automatyzacje analityki. Znajomość Google Analitycs to zdecydowanie jedna z kluczowych kompetencji analitycznych.
03 maja 2015, Bartłomiej Dymecki
W pierwszej części materiału o współczynniku odrzuceń powiedzieliśmy, jak jest definiowany w Google Analytics. Jedną z możliwości jego modyfikacji jest ustawienie odrzuceń na podstawie czasu spędzanego na stronie. Możesz to zrobić wykorzystując eventy Google Analytics oraz funkcję Timera w Tag Managerze.
27 kwietnia 2015, Bartłomiej Dymecki
Braki w rozumieniu współczynnika odrzuceń (ang. bounce rate) dosyć często rodzą problemy przy analizie danych. Dlatego współczynnik odrzuceń to temat na którego wyjaśnienie chciałbym poświęcić odpowiednią ilość czasu. Ta teoretycznie prosta miara kryje w sobie bowiem kilka sporych pułapek. Już w trakcie pisania tego tekstu okazało się, że kwestie dotyczące BR o których chciałbym napisać […]
13 kwietnia 2015, Bartłomiej Dymecki
Jak posłużyć się dodatkiem Google Analytics Debugger, aby przetestować poprawność implementacji kodów analitycznych?
23 marca 2013, Bartłomiej Dymecki
Właśnie ogłoszono publiczne udostępnienie bety Universal Analytics, która zwiastuje rewolucję w naszym podejściu do analityki. Do naszej dyspozycji oddano: nowy skrypt śledzący analytics.js, przesyłanie informacji przez Measurement Protocol oraz niestandardowe wymiary i metryki.
20 sierpnia 2011, Bartłomiej Dymecki
W Google Analytics zmienił się sposób rozumienia wizyty. Dla mnie jest to zmiana równie poważna, jak niedawne uruchomienie nowej wersji tego systemu statystyk lub nadchodząca analiza wielokanałowa. O zmianie pisali już na blogach Conversion i ITtechnology. Zmianę można streścić krótko: obecnie ponowne wejście użytkownika do serwisu z innego źródła, nawet jeśli nie minęło 30 minut, będzie liczone jako nowa […]