Temat: Usability

Usability, inaczej użyteczność, oznacza w skrócie łatwość wykonania przez użytkownika zadania w serwisie internetowym, aplikacji lub innym cyfrowym produkcie. Na dobre usability musi się złożyć zrozumienie interfejsu, czytelność, łatwość odnalezienia informacji i szereg innych czynników zwiększających przyjazność strony dla użytkownika lub klienta.

Badania użyteczności – co rozprasza użytkowników?

Serwis UXBite

Co rozprasza użytkowników uczestniczących w badaniach użyteczności (usability)? Wartymi uwagi przemyśleniami dzieli się Basia Rogoś w tekście opublikowanym na łamach UXBite.

Czytaj dalej

Jaka jest definicja usability?

Usability (użyteczność, web usability) bardzo się spopularyzowało. To świetna wiadomość. „Branża” pracowała na to od lat. Jednak to rodzi także problemy z pojęciami. Pomijam zamieszanie związane z nazwami stanowisk – to akurat nie tylko lokalny problem. W ramach pracy u podstaw wróćmy najpierw do pojęcia „usability”. Dziś drugim najpopularniejszym zwrotem jest „user experience”. Używanie ich […]

Czytaj dalej

Czy tradycyjne branże rozumieją znaczenie UX?

Serwis firmy Cooper

W serwisie firmy Cooper ukazał się interesujący artykuł Will Ford learn that software isnt manufactured?. Czyli w szybkim tłumaczeniu: czy Ford nauczy się, że oprogramowanie nie jest wytwarzane? I choć tematem są firmy motoryzacyjne i interfejsy montowane w samochodach to w tytule piszę o tradycyjnych branżach. Podobne wnioski mogą bowiem dotyczyć każdej firmy, która w obliczu przemian technicznych […]

Czytaj dalej