Temat: User experience

User experience (UX, czytaj „ju eks”) to suma doświadczeń, które użytkownik lub klienta ma podczas kontaktu z naszymi produktami. Dobry UX osiągamy więc nie wtedy, gdy stworzymy ładnie wyglądającą stronę, ale gdy całość odczuć/doświadczeń użytkownika będzie stać na wysokim poziomie.

Projektowanie czytelnego tekstu

Co jest ważne przy projektowaniu tekstu czytelnego dla użytkownika? Jak dobrać takie elementy, jak: wielkość fontu, kolor, kontrast, interlinia, układ tekstu? Zobacz czym warto się kierować, aby stworzyć tekst czytelny dla odbiorcy i łatwy do sprawnego skanowania wzrokiem.

Czytaj dalej

Czym jest dla mnie user experience?

Czym właściwie jest to całe UX? To jest „robienie makiet”, prawda? Czy także miewasz problemy przy próbie wyjaśnienia czym się zajmujesz? Jeśli powiedziałbym komuś, że „projektuję doświadczenia” to poziom zdziwienia zapewne wyszedłby poza skalę.

Czytaj dalej

Metody i źródła wiedzy o wizualizacji danych

Wizualizacja danych to zagadnienie o którym wspominamy dosyć rzadko, a przecież odgrywać może ogromnę rolę na styku UX i analizy danych. Warto znać serwisy przekazujące wiedzę o wizualizacji danych.

Czytaj dalej

Czy tradycyjne branże rozumieją znaczenie UX?

Serwis firmy Cooper

W serwisie firmy Cooper ukazał się interesujący artykuł Will Ford learn that software isnt manufactured?. Czyli w szybkim tłumaczeniu: czy Ford nauczy się, że oprogramowanie nie jest wytwarzane? I choć tematem są firmy motoryzacyjne i interfejsy montowane w samochodach to w tytule piszę o tradycyjnych branżach. Podobne wnioski mogą bowiem dotyczyć każdej firmy, która w obliczu przemian technicznych […]

Czytaj dalej

Mity User Experience

Serwis internetowy UX Myths

Popularne mity UX obalone przez serwis Ux Myths. Szczególnie warto zwrócić uwagę na kilka poniższych „twierdzień” o projektowaniu user experience.

Czytaj dalej