Temat: Współczynnik odrzuceń

Na ogół odrzucenie oznacza wizytę w trakcie której użytkownik wykonał tylko jedną wizytę. Współczynnik odrzuceń (ang. bounce rate) jest więc miarą wskazującą, jaki jest udział użytkowników, którzy nie odwiedzali dalszych stron serwisu. Taka domyślna definicja współczynnika odrzuceń nie zawsze będzie dla nas dobra. Poniżej znajdziesz posty mówiące m.in. o dostosowaniu współczynnika odrzuceń do naszych potrzeb.

Współczynnik odrzuceń wg czasu spędzanego na stronie. Kiedy warto i jak go ustawić?

W pierwszej części materiału o współczynniku odrzuceń powiedzieliśmy, jak jest definiowany w Google Analytics. Jedną z możliwości jego modyfikacji jest ustawienie odrzuceń na podstawie czasu spędzanego na stronie. Możesz to zrobić wykorzystując eventy Google Analytics oraz funkcję Timera w Tag Managerze.

Czytaj dalej

Czym dokładnie jest współczynnik odrzuceń?

Braki w rozumieniu współczynnika odrzuceń (ang. bounce rate) dosyć często rodzą problemy przy analizie danych. Dlatego współczynnik odrzuceń to temat na którego wyjaśnienie chciałbym poświęcić odpowiednią ilość czasu. Ta teoretycznie prosta miara kryje w sobie bowiem kilka sporych pułapek. Już w trakcie pisania tego tekstu okazało się, że kwestie dotyczące BR o których chciałbym napisać […]

Czytaj dalej